Independent menswear store Vic, sinds 1966 een household name aan de Grote Markt is een van de oudste mannenmode winkels van Groningen en actueler dan ooit. Senne, de nieuwe eigenaar van de winkel, heeft Vic met z’n team opgestuwd naar de top van de mannenmode in Nederland en een nieuwe richting meegegeven. Met nieuwe labels naast oude en vertrouwde waarden zoals Stone Island, en C.P. Company en collabs met mooie merken uit Scandinavië, Japan, Italië en Nederland.
Die nieuwe merken komen graag naar Groningen, want Vic is in 2024 prachtig verbouwd met een volledig vernieuwd en spannend interieur. Daar wil je natuurlijk tussen hangen als fashion brand. Het prachtige nieuwe interieur van Vic is ook een heerlijke ode aan de Stad. Zo zijn de stenen in de etalage exact dezelfde stenen als van het Forum en is de verbouwing allemaal lokaal opgepakt: van staalbouwer tot aannemer en interieurontwerp. De paskamers met het uiterlijk van een stalen lift zitten vol grappige details en alleen al een bezoekje waard. Want die nieuwe outfit die je past brengt je natuurlijk naar ‘the next level’, press ‘selfie mode’. Maatje kleiner nodig, druk dan even op ‘help needed’, dan komt de Vic staff je meteen even helpen.
Independent menswear store Vic, a household name on the Grote Markt since 1966, is one of the oldest men’s fashion stores in Groningen and more current than ever. Senne, the new owner, together with his team, has propelled the store to the top of men’s fashion in the Netherlands and given it a new direction. With new labels next to old and familiar values such as Stone Island, and C.P. Company and collabs with beautiful brands from Scandinavia, Japan, Italy and the Netherlands.
These new brands are happy to come to Groningen, because Vic was beautifully renovated in 2024 with a completely new and exciting interior. Of course you want to be among them as a fashion brand. Vic’s beautiful new interior is also a wonderful ode to the City. For example, the stones in the display window are exactly the same stones as those in the Forum and the renovation was all done locally: from steel builder to contractor and interior design. The fitting rooms with the appearance of a steel elevator are full of funny details and worth a visit alone. Because that new outfit that you try on naturally takes you to ’the next level’, press ‘selfie fashion’. If you need a size smaller, press ‘help needed’ and the Vic staff will immediately help you.
EST.
1966
Type
Menswear fashion
What’s in Store
Italian Labels:
Stone Island, Stone Island Ghost, Parajumpers, C.P. Company, Aspesi, Barene Venezia, President’s, Jacon Cohën
Amsterdam based brands:
Filling Pieces, Flaneur, Pal Sporting Goods
French labels:
Drôle de Monsieur, APC, Paraboot
Canadian brands:
Canada Goose, Arc’teryx Veilance
Scandinavian labels
NN.07, Norse Projects
Oogst is een stadgids voor alle grote en mooie, kleine en verstopte, bruisende favoriete plekken in Groningen. Van sprankelende nieuwe cafés tot stoffige kringloopwinkels, we hebben alles voor je verzameld. Hulp nodig bij het vinden van een geweldig restaurant? Een lokale bakker? Een plek voor een vegan lunch? Je bent hier op de juiste plek. Oogst is als een onafhankelijk platform opgezet om je de echt Groningse ervaring te laten ontdekken. En dat doen we door te schrijven over wat volgens ons de beste plekken zijn om te bezoeken. Naast onze selectie van lokale en onderscheidende winkels en horeca, deelt Oogst retail en gastronomie nieuws, verhalen van locals en inspiratie.
Oogst is a city guide to all the big and beautiful, small and hidden, bustling favorite places in Groningen. From sparkling new cafes to dusty thrift stores, we’ve collected everything for you. Need help finding a great restaurant? A local bakery? A place for a vegan lunch? You have come to the right place. Oogst is an independent online platform and was set up to discover the real Groningen experience by giving access to what we believe are the best places to eat, drink, shop and visit. In addition to our selection of local and distinctive shops and restaurants, Oogst shares stories and inspiration from locals and news about retail, gastronomy and other “big city things” that are worth checking out.